המדריך השלם לבית החכם

המדריך המלא לבתים חכמים בישראל

בתים חכמים עברו שינוי משמעותי עם השנים. זה לא בדיוק דבר חדש - הטכנולוגיות החכמות קיימות כבר עשרות שנים, אבל הן עבדו בנפרד וללא תקשורת זו עם זו. אורות המופעלים בתנועה קיימים מאז ומתמיד. מנעולים דיגיטליים הם לא דבר חדש. אבל העולם נע במהירות לעבר בית חכם שלם ומקושר יותר, וכאן אנו מנסים להסביר את המונחים וההתפתחויות של ההיבטים השונים של בתים חכמים כיום.

תוכן העניינים

מבוא לבית חכם - ישן מול חדש

הבתים החכמים של פעם היו כולם מערכות דיסקרטיות שעבדו באופן עצמאי. אורות חכמים נשלטו היטב. מערכות האבטחה השרו תחושת ביטחון עילאית. יכולתם לשלם 1,000₪ כדי להוסיף מודול חכם למזגן שלכם ולשלוט בו מרחוק. בתים חכמים היו בעצם אוסף של פונקציות חכמות המחולקות לחלקים שונים ונפרדים. לפעמים, טכנולוגיות חכמות מסוימות היו רק במכשיר בודד, כגון אורות הצפה המופעלים בתנועה.

עם התקדמות הטכנולוגיה, חברות החלו לנסות לשלב פונקציות שונות של בית חכם במערכות משולבות. שילוב אורות עם מערכות בקרת אקלים ומערכות אבטחה. אבל בשל המגבלות של היום, רובם שולבו במערכות קנייניות הדורשות חומרה ותוכנות עורפיות מסובכות, שנכתבו על שורות קוד על ידי מומחים שיצרו פתרון מותאם אישית אחד לכל בית. מטבע הדברים, זה היה יקר בצורה בלתי רגילה.

טכנולוגיית הבית החכם הגיעה לרמה חדשה. ככל שבתים חכמים נעשים מבוקשים יותר בשוק, כך גם חברות מיקדו את תשומת הלב והמשאבים שלהן כדי ליצור בתים חכמים סחירים יותר ומשולבים במלואם, והכי חשוב - בעלות נמוכה יותר. העלייה של טכנולוגיות המחשוב והנייד הובילה למעבדים רבי עוצמה עם יכולת להפעיל אוטומציות מסובכות באופן פנימי, אך עם זאת מציעים ממשק ידידותי למשתמש. הבתים החכמים של ימינו מסוגלים לשלב פתרונות רבים בחבילות מסודרות, כולם מוגדרים בקלות על ידי משתמשי קצה באפליקציות לסמארטפון.

אבל מה שיותר מהפכני בבתים החכמים של היום הוא ששחקניות טכנולוגיה גדולות, אפל, גוגל, סמסונג ואמזון יצרו פלטפורמות בית חכם. פלטפורמות אלו מאפשרות לחבר מכשירים מחוברים מיצרנים שונים ולשלב אותם בפלטפורמות שלהם, מה שמאפשר לפלטפורמה אחת לשלוט במגוון מכשירים חכמים. עם תוספת של עוזרות קוליות של אותן חברות, הן מאפשרות לשלוט בבית החכם שלכם באמצעות קול.

היתרונות של בתים חכמים

כשמדברים על בתים חכמים, שתי התגובות שאנו שומעים לרוב הן:

"איך זה עוזר העצלנות הזאת?" 

"זה לא מספיק חכם!"

למרות שאנחנו יכולים להודות שאנחנו קצת עצלנים בעצמנו, בתים חכמים הם הרבה יותר מזה. פילוסופית הבית החכם שלנו היא לעזור לאנשים לחיות טוב יותר - וזה לא אומר רק להיות מסוגלים לעשות פחות - זה קשור לכך שהבית שלכם יהיה נוח ונעים יותר. בתים חכמים גם חסכוניים יותר באנרגיה, וטכנולוגיות חכמות יכולות לעזור לבית שלכם להיות בטוח יותר.

אבל מעבר לכך, לבתים חכמים יש פוטנציאל לשפר את הנגישות של הבית לכל מי שגר בו - ילדים, קשישים, אנשים עם מוגבלויות, או אפילו חיות המחמד שלכם! אוטומציות מאפשרות לבית שלכם להגיב באופן אוטומטי כאשר הן מופעלות על ידי חיישנים, למשל, הדלקה וכיבוי של אורות כאשר מזוהה תנועה. פקדים חכמים פירושם פקדים קלים ונגישים עבור כולם, בין אם זה שימוש בסמארטפון ליד הספה, או כפתור אלחוטי בכיסא גלגלים.

בתים חכמים מאפשרים גם פונקציות שמעולם לא היו אפשריות קודם לכן, שיכולות לעשות שינוי בחייו של כל אחד. בקשו מהמזגן שלכם להיכבות אוטומטית ב-6 בבוקר, כדי להכין את הגוף שלכם ליום - ולחסוך באנרגיה וכסף! או דמיינו שאתם בחוץ ביום חם, ותקבלו התראה טלפונית ש-30C בביתכם. זה חם מדי עבור הכלב שלכם, אז הפעילו את המאוורר שלכם מרחוק כדי שארצ׳י יוכל להתקרר. דודה שלכם מסמסת שהיא ליד הדלת שלכם - היא הקדימה - אבל במקום שתצטרכו למהר הביתה, אתם פותחים את הדלת מהטלפון שלכם כדי שהיא תוכל להיכנס בינתיים. לאחר מכן אתם בודקים במצלמה כדי לראות את דודה שלכם משחקת עם הכלב שלכם, ומשתמשים בטלפון שלכם כדי להפעיל לה את המזגן.

אמנם זה נשמע כאילו יש הרבה טכנולוגיה מסובכת מעורבת (ובעוד שזה נכון לחלוטין), הבתים החכמים של היום הם פשוטים להגדרה ולתפעול. כל עוד אתם יכולים להשתמש בטלפון חכם, אתם בחצי הדרך! זה אולי ייקח קצת זמן להתרגל, אבל מערכות בית חכם היום מתוכננות להיות קלות להגדרה וקלות לשימוש.

לאחר הקמה, בתים חכמים דורשים מעט מאוד תחזוקה (לפחות אם תבחרו במוצרים ובפלטפורמות הנכונות - כמו שלנו). בתים חכמים טובים עובדים בדיוק כמצופה – למשל, אנשים רגילים ללחוץ על מתגים, כך שבבית חכם טוב, לחיצה על מתג עובדת כמצופה, ומדליקה ומכבה אורות. עבורנו ב-HomeLink, אנו מבינים שבתים חכמים לא צריכים להיות עניין מורכב הדורש מהנדס לפעול, וכי בתים הם מקומות שצריכים להיות טבעיים וקלים לשימוש. וזו הגישה שלנו בכל הנוגע לבניית בתים חכמים.

יסודות הבית החכם

בית חכם הוא בעצם בית המאפשר לבעל הבית להשיג יותר פונקציות מהרגיל, בדרך כלל באמצעות טכנולוגיות אלחוטיות. פונקציות חכמות אלו כוללות שליטה מרחוק, שליטה קולית וניטור מרחוק. מכשירים שניתן לשלוט בהם כוללים תאורה, מכשירי חשמל כמו מזגנים ומאווררים, מצלמות, מנעולים, ברזי השקיה ועוד.

ברוב הבתים כנראה כבר יש כמה מוצרים חכמים. שואב רובוט, מטהר אוויר מחובר ומצלמת IP ייחשבו כולם חכמים! עם זאת, ההבדל בין בית חכם לבין בית עם מוצרים חכמים הוא שבבית חכם כל המכשירים החכמים השונים שלו משולבים ומאוחדים לפלטפורמה אחת.

אז מה הופך מוצר לחכם? בדרך כלל, מדובר בתוספת של קישוריות אלחוטית. זה אומר שמלבד ביצוע הפונקציה העיקרית שלו, הוא גם מחובר לשליטה נוספת דרך הרשת שלכם. כך למעשה מתאפשר לכם להשתמש בטלפון כדי לקבל מידע על מכשיר, או לשלוט בו - להפעיל, לכבות אותו או לגרום לו לבצע פונקציה אחרת. לדוגמה:

מטהר אוויר רגיל:

  • מטהר את האוויר
  • עשויים להיות חיישנים למדוד את איכות האוויר ולהציג אותם בצורה כלשהי על המכשיר עצמו.
  • עשוי להתאים את עצמו באמצעות קריאות חיישן.

מטהר אוויר חכם:

  • מטהר את האוויר.
  • יש חיישנים למדוד את איכות האוויר ולהציג אותם על המכשיר.
  • יכול להתאים את עצמו באמצעות קריאות חיישן.
  • מדווח גם על איכות האוויר לאפליקציה באמצעות קישוריות אלחוטית.
  • מאפשר למשתמש להפעיל / לכבות אותו דרך האפליקציה.
  • מאפשר לחיישנים חכמים חיצוניים אחרים לשלוט בו (למשל חיישן תנועה)
  • מאפשר לאפליקציה לשלוט בה באופן אוטומטי (מיקום גיאוגרפי - הפעל כאשר המשתמש בבית, כפי שדווח על ידי מיקום ה-GPS של המכשיר שלו).

בדוגמה זו, ההבדל בין מטהר אוויר חכם למטהר אוויר "טיפש" הוא הקישוריות האלחוטית, ושאר האפשרויות שהוא מביא. הקישוריות האלחוטית, בעצם, מאפשרת למכשירים לקבל פונקציות חכמות. זה נשאר נכון לגבי מכשירים חכמים אחרים.

הבחינו גם שאחת הפונקציות החכמות היא האפשרות להשתמש במכשירים חכמים אחרים כדי ליצור איתו אינטראקציה. זו, לדעתנו, הפונקציה וההגדרה העיקרית של בית חכם - שבו המכשירים החכמים השונים שלכם מסוגלים לקיים אינטראקציה ולשלוט זה בזה. זה מאפשר לכם ליצור אוטומציות - שבהן המכשירים שלכם יכולים לשפר את חיי הבית על ידי שימוש בטריגרים אוטומטיים, ללא כל קלט משתמש.

החיבורים האלחוטיים השונים

ישנן דרכים שונות לחיבור מכשירים חכמים לבית החכם שלכם. זה יכול להיות די טכני, אבל כדי שהדברים יהיו פשוטים במדריך זה, אנו נסקור רק את האפשרויות הנפוצות ביותר של מוצרי בית חכם ואת שיטות החיבור שלהם. לא ניכנס לעולם הבית החכם הקווי המסורתי כדוגמת תקן KNX שחברות אוהבות למכור בארץ. זה מיושן, זה מקובע וזה ממש ממש יקר.

WiFi -  זו הדרך הבסיסית והקלה ביותר כיום לחבר מכשירי בית חכם. משמש בדרך כלל על מכשירי חשמל כגון שואבי אבק, מטהרי אוויר, רמקולים ומצלמות. כאשר אתם מחברים את המוצרים האלה לאינטרנט, תצטרכו להזין את השם והסיסמה של ה-WiFi הביתי שלכם, והם יתחברו לרשת הביתית באותו אופן שהטלפון שלכם עושה זאת. הבעיה היחידה עם גישה זו היא שאם יש לכם 100 מכשירים חכמים (מה שבעצם לא נחשב הרבה עבור בתים חכמים גדולים יותר), כל מכשיר בודד תופס חלק מכוח העיבוד של נתב ה-WiFi שלכם, ועלול לפגוע ביציבות ובביצועים של הרשת שלכם.

Bluetooth - מוצרים אלה יכולים להתחבר באמצעות Bluetooth ישירות לטלפון שלכם, או לרכזת Bluetooth. מדובר לרוב במוצרים המעבירים כמות מידע מוגבלת במרחקים קצרים, מה שמאופיין לרוב במוצרים מבוססי סוללות עקב צריכת חשמל נמוכה. יש טכנולוגיית רשת Bluetooth שבה כל מכשיר משמש כמגדיל טווח (אם הוא מחובר לחשמל הבית ולא עובד על סוללות). אופציה זו היתה נפוצה מאוד בעבר עם מותגים מסוימים כמו Yeelight ו-Eve, אך כיום היא נעשית פחות פופולרית עבור הבית החכם עקב בעיות יציבות.

Zigbee - זהו כנראה תקן הבית החכם הנפוץ ביותר שנמצא כיום. Zigbee היא טכנולוגיה אלחוטית בעלת הספק נמוך שפותחה במיוחד עבור יישומי בית חכם. דמיינו לעצמכם את נתב ה-WiFi שלכם משדר WiFi לכל המכשירים השונים שלכם. עכשיו רק דמיינו את הנתב הזה משדר WiFi אבל בשפה אחרת שנקראת Zigbee. נקרא נקרא לנתב הזה רכזת Zigbee. הרכזת הזו משדרת Zigbee WiFi, והמכשירים החכמים שלכם מחוברים כולם ברשת האלחוטית הייעודית הזו שקיימת בבית שלכם ובאופן מקומי.

רשת מקומית זוהי רשת שבה המכשירים מתקשרים ביניהם באופן ישיר ללא תיווך של רשת הענן. אופן פעולה זה מאפשר, מהירות, יציבות ואי תלות בתפקוד האינטרנט הביתי.

אבל איך הטלפון שלכם יתחבר למכשירים החכמים, אם הם ברשתות שונות?

התשובה הפשוטה היא שרכזת ה-Zigbee היא הגורם המקשר בין האינטרנט הביתי שלכם לבין מוצרי ה-Zigbee שלה. רכזת ה-Zigbee אוספת את כל המידע של המכשירים החכמים ברשת ה-Zigbee שלה, ומדווחת עליהם לאינטרנט הביתי שלכם, שמחובר בתורו לטלפון שלכם!

עדיין איתנו?

Thread - טכנולוגיה חדשה יחסית אך נעשית פופולרית יותר ויותר במרחב הבית החכם. בניגוד ל-Zigbee ו-Bluetooth, טכנולוגיה זו נועדה ליצור רשת רשת ריפוי עצמית המאפשרת למכשירים לתקשר ישירות אחד עם השני ללא צורך ברכזת מרכזית. רשת זו חזקה במיוחד מכיוון שהיא מאפשרת לכל מכשיר לפעול כצומת ברשת, כלומר אם מכשיר אחד נכשל, הנתונים יכולים פשוט לנתב מחדש דרך נתיב אחר, מה שמבטיח חיבור יציב ואמין בכל הבית שלכם.
בנוסף, בדומה ל-Zigbee רשת זו פועלת באופן מקומי.


למדו עוד על טכנולוגיות הבית החכם של 2024.

הבעיה עם תקני הבית החכם

מכיוון שהקישוריות האלחוטית היא עמוד השדרה של מוצרים חכמים, ויש כל כך הרבה אפשרויות לבחירה, זה רק עניין של למצוא מוצרים חכמים שונים שאתם אוהבים, ופשוט להוסיף אותם לבית שלכם, נכון?

למרבה הצער, קיימת בעיה בטכנולוגיות הבית החכם כיום. ישנם פרוטוקולים ותקנים מרובים - והתקנים השונים הללו אינם עובדים טוב אחד עם השני. המשמעות היא שאין תקן אוניברסלי (למעשה יש והוא מתחיל לצמוח), ומכשירים חכמים לא תמיד יוכלו לתקשר עם אחרים. לכן חשוב לשים לב לסטנדרטים השונים כדי שתדעו שהמוצרים שלכם יעבדו היטב ביחד. רמז: אם אתם נותנים לנו לסדר את הבית החכם שלכם, אל תדאגו - אנחנו יודעים מה לעשות!

מכיוון שתקנים לא עובדים עם האחרים, בעיה נפוצה היא לקנות מוצרים לבית חכם, ולהבין שזה לא עובד עם המוצרים שכבר יש לכם בבית. לדוגמה, תאורת Philips Hue פועלת באפליקציית Philips Hue ושלט חכם למזגן של Sensibo עובד באפליקציית Sensibo. כל מותג פועל באפליקציה אחרת, והמכשירים באפליקציות השונות הללו לא מסוגלים לתקשר זה עם זה.

אז מה עכשיו?

פתרון 1 - היצמדו לאותו מותג

השימוש בכל המוצרים החכמים מאותו מותג הוא הגיוני מכיוון שניתן להוסיף את כל המוצרים שלהם לאפליקציה אחת, ואז כולם יוכלו לשלוט ולקיים אינטראקציה זה עם זה. עם זאת, מותגים רבים מוגבלים רק לכמה סוגי מוצרים. Philips Hue נותן רק תאורה. סנסיבו נותן רק מזגנים חכמים (ועכשיו מטהר). ההימור הטוב ביותר שלכם יהיה לבחור את המותג עם מגוון המוצרים הרחב ביותר.

אבל מה אם אתם צריכים מכשירים ממותגים שונים?

פתרון 2 - פלטפורמות בית חכם

פלטפורמות בית חכם נוצרו על ידי חברות טכנולוגיה גדולות כדי לאפשר יישום של מותגים שונים באפליקציה אחת. זה בעצם פותר את הבעיה בכך שהפלטפורמה מאפשרת למכשירים שונים ממותגים שונים להשתלב באפליקציה אחת ולתקשר אחד עם השני.

ראוי להזכיר שהתקן החדש Matter אמור לסייע בשילוב פלטפורמות שונות של בית חכם.

מערכות ופלטפורמות בית חכם

חברות טכנולוגיה גדולות השקיעו משאבים בבתים חכמים, במיוחד על ידי איחוד מכשירים ומותגים שונים של בית חכם לתוך הפלטפורמות שלהן. הפלטפורמות העיקריות בהן נעשה שימוש בדרך כלל הן Google Home, Apple Home וAmazon Alexa.

Google Home

 

 Google Home היא כנראה הפלטפורמה הנרחבת ביותר בשוק, עם למעלה מ-50,000 מכשירים מ-10,000 מותגים שיכולים לעבוד תחת המטריה שלה. יש לה את מכשירי Google Nest המקוריים שלה, והיא יכולה לעבוד עם מותגים אחרים באמצעות השילוב שלה "Works with Google". לאחר מכן, המשתמשים יכולים להוסיף מכשירים חכמים ממותגים שותפים ל-Google Home שלהם.


ב-Google Home המשתמש מקשר את חשבון המותג השותף לחשבון Google Home שלו. אם יש לכם מוצרי Aqara שברצונכם להוסיף ל-Google Home, תצטרכו לפתוח את אפליקציית Google Home, להוסיף מכשירים דרך האפשרות "Works with Google", ולהיכנס לחשבון Aqara Home דרך האפליקציה. לאחר שתסיימו, כל המכשירים באפליקציית Aqara Home שלכם יתווספו אוטומטית ל-Google Home! אתם יכולים לחזור על התהליך הזה עם כל מותג אחר שיש לכם, ואת כולם ניתן להוסיף לתוך Google Home.

זה גם אומר שהשליטה במכשירים שלכם דרך אפליקציית Google Home מתרחשת דרך הענן וזה לא יעבוד בלי אינטרנט.

אפליקציית Google Home זמינה בחנות Google Play וב-App Store של אפל. ניתן להשיג שליטה קולית באמצעות Google Assistant, שניתן להשתמש בה בטלפון, בטאבלטים או ברמקולים חכמים כמו Google Nest Mini, Google Home Mini או Google Nest Hub. בנוסף, יש הרבה רמקולים התומכים ב-Google Assistant! רמקולים פופולריים כוללים את Bose Soundtouch ו- Sonos One.

עם זאת, התמיכה באוטומציה מוגבלת למדי. אתם יכולים ליצור "רוטינות", שהן קבוצה של הוראות לשליטה במספר מכשירים בו-זמנית. הן מבוססות על טריגרים, שזה בעצם ביטוי שאתם יכולים לומר ל-Google Assistant (למשל לילה טוב), או לפי זמן. אתם יכולים להפעיל את כל המכשירים החכמים שלכם בשקיעה, למשל, או לבטל את המכשירים שלך כשאתם אומרים לילה טוב. Google Home תומך גם באוטומציות של מיקום גיאוגרפי, כגון כל המכשירים החכמים שלכם נכבים כאשר את/ה וכל בני המשפחה שלך כבר לא מדווחים על מיקומם בבית באמצעות ה-GPS שלהם.

מה שחסר כאן הוא אוטומציות של חיישנים. עם זאת, מכיוון שאתם יכולים להגדיר אוטומציות חיישנים בתוך האפליקציות של כל מותג, ייתכן שלא יהיה צורך להשתמש ב-Google Home כדי לעשות זאת. מה שאתם לא יכולים לעשות זה להגדיר חיישנים ממותג אחד כדי להפעיל מכשירים של מותג אחר.

יתרונות:

  • אלפי מוצרים תואמים
  • ניתן לשלוט כמעט בכל סמארטפון וטאבלט
  • הגדרה פשוטה ובמחיר סביר
  • רמקולים התומכים ב-Google Assistant נמצאים בכל מקום

חסרונות:

  • חוסר בפונקציות אמיתיות של בית חכם כמו אוטומציות (ניתן להשיג באפליקציה של כל מותג משלו)
  • לא עובד בלי אינטרנט

Alexa

Alexa כמעט זהה ל-Google Home. יש לה גם הרבה מכשירים ומותגים בפלטפורמה שלה, המשולבים באלקסה באמצעות ה-Skills Store. כדי להוסיף את Aqara, למשל, תצטרכו להשתמש ב-Aqara Home Skill בSkills Store. ההגדרה דומה ל-Google Home - היכנסו לחשבון Aqara Home דרך אפליקציית Alexa, והמכשירים באפליקציית Aqara Home שלכם יופיעו אוטומטית במכשירי Alexa שלכם. זה גם אומר שהכל קורה דרך האינטרנט.


Alexa תומכת גם בבקרות קוליות באמצעות, ובכן, Alexa! הרמקולים המקומיים של אמזון הם מדגמי ה-Echo, כגון Amazon Echo Dot. יש רמקולים רבים התומכים באלקסה, כמו רמקולי Bose ו-Sonos שהוזכרו לעיל.

בדומה ל-Google Home, אלקסה תומכת גם ברוטינות, שהן כמעט זהות לאלו שבגוגל. ההבדל הגדול האחד? אתם יכולים להשתמש בחיישנים כטריגרים כדי להתחיל את הרוטינות שלכם.

יתרונות:

  • אלפי מוצרים תואמים
  • ניתן לשלוט כמעט בכל סמארטפון וטאבלט
  • הגדרה פשוטה ובמחיר סביר
  • רמקולים התומכים באלקסה נמצאים בכל מקום

חסרונות:

  • חוסר בפונקציות אמיתיות של בית חכם כמו אוטומציות (ניתן להשיג באפליקציה של כל מותג משלו)
  • לא עובד בלי אינטרנט

Apple HomeKit / Apple Home

ל-Apple HomeKit אולי אין את המגוון הרחב ביותר של מכשירים, אבל אפל מפצה על כך עם השימושיות, הפונקציונליות והליטוש של אפליקציית Apple Home שלה. למעשה, אנו מספרים למשתמשי אייפון באופן קבוע ש-Apple HomeKit היא פלטפורמת הבית החכם הטובה ביותר כעת, ובדרך כלל אנו מתקבלים במבטים סקרניים. רוב משתמשי האייפון אפילו לא יודעים שאפליקציית Apple Home קיימת בטלפון שלהם.

הבעיה עם Apple HomeKit היא שהיא פועלת רק על חומרה של אפל, כך שהשליטה במכשירים שלך חייבת להתבצע באייפון, אייפד או מק. כמו כן, לאפל יש דרישות מחמירות יותר לאשר מוצרים לעבוד באופן רשמי עם Apple HomeKit, כך שיש הרבה פחות מוצרים בשוק - והמוצרים האלה בדרך כלל יקרים יותר.

למרות שאלו נראים כמו גורמים בעייתיים, האמת היא שיש יותר ממספיק מכשירים תואמי Apple HomeKit כבר בשוק שישלימו כל בית חכם.

אפל לוקחת ברצינות את פלטפורמת הבית החכם שלה, ודרישות החומרה המחמירות הן לא רק כדי לגרום להם להיראות אקסקלוסיביים - אפל עיצבה את הפלטפורמה שלהם בצורה שונה לחלוטין מגוגל ואמזון. במקום רק לקשר את הבית החכם שלכם דרך האינטרנט לחשבון של כל מותג, Apple HomeKit למעשה מאמצת כל מכשיר באופן מקורי למערכת הבית החכם שלו מבלי שתצטרכו להיכנס לחשבון המכשיר. המשמעות היא שכל מכשירי Apple Home שלך מתווספים לבית החכם שלך באופן מקומי - כלומר, ללא צורך באינטרנט.

אם אתם רוצים לשלוט בבית החכם של אפל מרחוק (ובכנות, בשלב זה מדובר בתכונה בסיסית), תזדקקו לרכזת של אפל(למידע נוסף על Apple Home Hubs כאן). תוספת זו מבלבלת אנשים רבים - רכזת Aqara ו-Apple Hub? איך צריך כל כך הרבה רכזות?

Apple HomeKit זקוקה לרכזת פשוט כי היא זקוקה לכוחות מחשוב מקומיים כדי להפעיל את הבית החכם שלכם באופן מקומי - כלומר, ללא האינטרנט. עבור גוגל ואלקסה, תהליכים כאלה פועלים בענן (שרתי גוגל ואמזון). עבור אפל, זה פועל בבית.

אז מה היתרון בהפעלת התהליכים הללו באופן מקומי, במקום על הענן? ראשית, יש אמינות - הבית החכם שלכם והאוטומציות שלו תמיד יעבדו גם אם האינטרנט שלכם לא עובד. שנית, זה מהיר יותר, מכיוון שהם לא צריכים לנסוע לשרתים רחוקים. שלישית, מידע הבית שלכם אינו מועבר בכל העולם, מה שמעניק לכם פרטיות רבה יותר.

מבחינת תכונות, Apple HomeKit נרחב ומתקדם יותר מגוגל וגם מ-Alexa. יש לו מגוון רחב יותר של אפשרויות אוטומציה, ואפשרות להגדיר כפתורים אלחוטיים למכשירים וסצנות (דבר בלתי אפשרי גם בגוגל וגם באלקסה). כמו כן, אפליקציית Apple Home היא לדעתנו המלוטשת ביותר, עם פריסה טבעית המציגה מידע ביתי בחלקים מסודרים שקל לקרוא.

Siri היא העוזרת הקולית של אפל, ואתם יכולים לשלוט בבית שלכם באמצעות Siri בקלות. הביקורות שקראנו העלו ש-Siri אינה טובה כמו Google Assistant או Alexa. בבתים שלנו, יש לנו ניסיון עם שלושתם. גם Google Assistant וגם Alexa גרמו לנו לוותר על עוזרות קוליות. גם סירי באייפון לא הייתה מספיק טובה. אבל סירי על HomePod Mini עשתה את כל ההבדל. המיקרופונים של השדה הרחוק שלו היו מספיק טובים כדי לקלוט דיבור ממרחק של יותר מחמישה מטרים, גם אם דיברנו בשקט.

יתרונות:

  • הפלטפורמה, האוטומציות והבקרות פועלות באופן מקומי
  • פרטיות ברמה גבוהה
  • אינטראקציה חלקה בין כל המכשירים בבית החכם שלכם, אפילו בין מותגים שונים
  • אפליקציית Apple Home הקלה ביותר לניווט ולשימוש
  • פקודות Siri מקוריות עם iPhone / Apple Watch ממסך הנעילה


חסרונות:

  • מחייב הפעלת מכשירי אפל
  • דורש Apple Home Hub לשליטה מרחוק
  • פחות מכשירים תואמי Apple HomeKit (אך כולל מותגים גדולים כמו Philips Hue, IKEA ו-Aqara)

Works with Siri / Siri Shortcuts


יש יותר ויותר מוצרים המשווקים עם התג "Works with Siri". אינטגרטורים רבים, כשישאלו אם הם תומכים ב-Apple Home, פשוט יזכירו שהמוצרים שלהם עובדים עם סירי. זוהי דרך של חברות לקדם את מכשירי ה-Apple HomeKit שלהם למשתמשי אפל, אך העובדה היא ש"Works with Siri" הוא רק קצה הקרחון מלבד "Works With Apple HomeKit", והוא נחות בהרבה מ- חווית בית חכם.

כאשר מוצר או חברה מצהירים שהם עובדים עם סירי, כוונתם היא שהאפליקציה שלהם עובדת עם "Siri Shortcuts". "Siri Shortcuts" היא אפליקציית אפל המאפשרת לכתוב פקודה של סירי להפעלת משימות. לדוגמה, אפליקציית פתיחת השערים המשותפת הנפוצה PalGate, עם פונקציונליות ה"קיצורים" שלהן תוכלו לבקש מסירי לפתוח את השער שלכם מבלי לפתוח את האפליקציה.

אמנם נוח, אבל זה רחוק משילוב Apple Home בפועל:

  • תצטרכו לומר את הביטוי המדויק בכל פעם. כאשר משתמשים בסירי עם Apple Home, זה הרבה יותר גמיש בזיהוי דיבור טבעי. הוא גם מזהה מונחים שונים עבור מכשירים, כגון אור, אורות ותאורה.
  • אתם לא יכולים ליצור אוטומציות עם קיצורי דרך של Siri.
  • כל קיצורי הדרך של Siri פועלים ישירות מהאייפון או הטאבלט שלכם. כל אחד מבני המשפחה יוסיף בנפרד וידני את קיצור הדרך למכשירים שלו כדי שה-Siri שלו יפעל.
  • סצנות Apple Home כוללות רק את המכשירים ב-Apple Home שלכם - לא מקיצורי סירי.

לסיכום, בעוד ש-Siri Shortcuts הוא קיצור דרך קל להוספת שליטה קולית לחלק מהמכשירים החכמים, זה לא אופציה בת קיימא וגם לא שמישה לבית חכם מלא.

Tuya / Smart Life

Tuya היא יצירת חברת תוכנה סינית שהביאה לאימוץ רחב של טכנולוגיות חכמות. אֵיך? הם זולים! זוהי בעצם פלטפורמת IoT גלובלית שבה יצרנים ומותגים יכולים לשלב את המוצרים שלהם. כתוצאה מכך, ישנם אלפי מוצרים התואמים ל-Tuya, בעיקר ממפעלים סיניים.

כדי להפעיל בית חכם של Tuya, אתם תשתמשו באפליקציית Smart Life, שהיא די מלוטשת וקלה לשימוש. יש לה תמיכה טובה עבור רוב פונקציות הבית החכם, כולל אוטומציות מתקדמות.

תמצאו הרבה מותגי בית חכם בשוק המשתמשים ב-Tuya כעמוד השדרה של המוצרים והשירותים שלהם. מה שהם עושים זה ליצור מוצרי OEM ממפעלים סיניים עם מותג משלהם, וליצור גרסה של אפליקציית Smart Life גם עם מותג משלהם.

כפלטפורמת בית חכם, Tuya  עם זאת, המוצרים שלהם בדרך כלל אינם באיכות של שם המותג, ועם מאות מפעלים שיוצרים מוצרים במראה דומה, באמת קשה למצוא מוצרים באיכות גבוהה מההיצע. הבעיה היא, שאיכות גרועה ממפעלי OEM לא זוכה לחשיפה גדולה כל כך באינטרנט, מכיוון שהם מבודדים על ידי החברות שמכניסות את המותגים שלהן למוצרים.
זה לא אומר ש-Tuya או המוצרים שלהם גרועים מטבעם - פשוט קשה יותר לגלות איזה מוצר טוב. כפלטפורמת בית חכם, Tuya הייתה גורם מניע חשוב עבור התעשייה.

אם היינו בחורים מהמגוון הגדול שיש לבחור, המותג המוביל והאמין ביותר מקבוצה זו הוא בהחלט Zemismart.

SmartThings

SmartThings היא פלטפורמה נהדרת, אם אתם יודעים מה לעשות איתה. הבעיה? ראשית, נדרשים כמה כישורים טכניים כדי להגדיר אותה. שנית, השילוב של מותגים רבים בפלטפורמת SmartThings מקודד ומתוחזק על ידי קבוצת אנשים שאינם מהמותגים עצמם. לדוגמה, אתם יכולים למצוא קודים באינטרנט המאפשרים להוסיף מכשירי Aqara לתוך SmartThings. הקודים האלה לא נכתבים על ידי מהנדסי אקרה - סביר יותר שהם נכתבים על ידי מתכנתים מתנדבים, או אולי עובדי SmartThings. השווה את זה למהנדסי Aqara שכותבים במיוחד קוד עבור החומרה שלהם כדי לעבוד עם Apple HomeKit.

אמנם זה אפשרי וזו פלטפורמה רבת עוצמה, אבל אנחנו לא ממליצים עליה לבעלי לב חלש מאותה סיבה שלעולם לא נציע אינטגרציה של SmartThings כפתרון מסחרי - זה יותר מדי עבודה, תלוי מדי במתכנתים חיצוניים, ויש לה יותר מדי משתנים שיש לשמור לטווח ארוך - במיוחד כאשר האלטרנטיבות נגישות בקלות ומקודדות באופן טבעי.

אבל אם אתם בעד זה - למה לא? זה תחביב נהדר, ואתם יכולים לקבל פונקציות טובות מהפלטפורמה הזו.

Home Assistant 

Home Assistant היא המגדלור בתחום עבור אנשים מיומנים, טכניים וחובבי עשה זאת בעצמך בעולם הבית החכם. היא מתוכננת עם עקרונות קוד פתוח בבסיסה והיא מתעלה מעל פלטפורמות בית חכם קונבנציונלי על ידי מתן גמישות ושליטה שאין שניה לה.

יתרונות:

  • התאמה אישית ושליטה אולטימטיבית: Home Assistant היא התגלמות ההתאמה האישית בתחום הבית החכם. היא פונה למשתמשים המעוניינים בשליטה פרטנית על המכשירים שלהם, ומציעה את הכלים לתכנת ולחדד כל היבט של חווית הבית החכם שלהם.
  • שילוב מכשירים רחב: למרות אופי ה-DIY שלה, Home Assistant מתגאה ברשימת תאימות רחבה, הודות למסגרת הקוד הפתוח והקהילה הפעילה שלה.
  • רוח קהילה וקוד פתוח: הקהילה התוססת של Home Assistant היא אוצר של ידע, עם חובבים ומפתחים שחולקים תובנות, שילובים מותאמים אישית ותמיכה.

חסרונות:

  • עקומת למידה תלולה: התחכום והגמישות של Home Assistant מגיעים עם תהליך הגדרה מורכב שיכול להיות מרתיע עבור טירונים. זה דורש הבנה מוצקה של מושגי תכנות והוא מתאים ביותר למי שנוח עם קוד.
  • תחזוקה ותחזוקה: עם כוח רב באה אחריות גדולה. התחזוקה השוטפת עשויה להיות גוזלת זמן ודורשת מחויבות מתמשכת כדי שהמערכת תפעל בצורה חלקה.
  • תלות במיומנויות טכניות: ההסתמכות על תכנות והתאמה אישית של עשה זאת בעצמך הופכת את Home Assistant לפלטפורמה שבה מיומנויות טכניות הן לא רק יתרון אלא הכרח.

Home Assistant היא פלטפורמה רבת עוצמה ורב-תכליתית המתבלטת במחויבותה לפיתוח קוד פתוח ובפנייה לקהילת ה-DIY והטכנולוגיה.
עם זאת, עבור אלה שפחות נוטים לתכנות או שמעדיפים גישה פשוטה יותר, המורכבות של Home Assistant עשויה להיות מאתגרת. במקרים אלה, פלטפורמות ידידותיות יותר למשתמש עשויות להציע התאמה טובה יותר, ומסיבה זו לא היינו ממליצים על Home Assistant עבור 90% מהאנשים. (כמתכנת מסור 🤓)

מדוע כדאי לבחור בפלטפורמת בית חכם, וכיצד

אנו מוצאים שלעתים קרובות מדי, אנשים בוחרים בפלטפורמת בית חכם על סמך כל המוצרים שכבר יש להם בבית, עקב בחירות שרירותיות בעבר. משתמשי אייפון רבים, למשל, ממשיכים להשתמש ב-Google Home כי קיבלו בעבר Google Home Mini במתנה. חלק ממשתמשי אנדרואיד קנו מצלמות ושואבי שואבי Xiaomi ורוצים לשלב את הבית שלהם בפלטפורמת Xiaomi.

ההמלצה שלנו לפלטפורמת בית חכם קשורה מאוד למערכת ההפעלה של הנייד שלכם. משתמשי אייפון יהנו מ-Apple Home, ובהתחשב בכך של-Apple Home יש את מה שאנו חושבים שהיא פלטפורמת הבית החכם הטובה ביותר, הם בהחלט צריכים לשקול זאת. משתמשי אנדרואיד כנראה ישקלו את פלטפורמת Google Home / Alexa.

מכיוון שאתם תשתמשו בממשק של פלטפורמת הבית החכם כדי לשלוט ולהגדיר את הבית שלכם על בסיס יומי, הכרחי שיהיה לכם נוח עם זה. שחקו עם אפליקציות הבית השונות, וראו אם העיצוב והפריסה שלהן הגיוניים ומושכים אתכם. באופן כללי, ההמלצה שלנו היא:

משתמשי אייפון: Apple Home

כל השאר: Google Home / Alexa

פלטפורמות מרובות בבית אחד

מה אם למשק בית יש שילוב של משתמשי אייפון ואנדרואיד? למעשה, הפלטפורמות הללו אינן סותרות זו את זו, וניתן להפעיל אותן בו-זמנית באותו משק בית.
למצב זה, נראה שהתקן החדש Matter הוא הפתרון הטוב ביותר.

בקרות קוליות

עוזרות קוליות ובקרות קוליות שבו את הדמיון במשך דורות רבים. כולם מכירים ואוהבים את ג'רוויס מאיירונמן, ולאחרונה זו אדית. עבורנו שאינם גיבורי-על, סירי, אלכסה וה-Google Assistant בעלת השם המשעמם ניסו לעזור לנו בחיינו. הייתי אומר ניסו, כי בכנות, באיזו תדירות אנשים משתמשים בזה?

מניסיוננו, שליטה קולית היא אחד ההיבטים האובר-רייטד ביותר של בית חכם. כדי לדבר עם טלפון או רמקול צריך להתרגל. זה לא טבעי בשום מקום כמו שסרטים הופכים אותם להיות, ואנשים רבים מרגישים מביך ולא טבעי לעשות את זה. החלק הכי גרוע? עוזרות קוליות אמורות להקשיב, אבל אתם תמצאו את עצמכם ממש מדברים לעצמכם כי הטלפון או הרמקול שלכם לא קלטו את מילות ההפעלה לבקשה. וכשהן כן ישמעו אותכם, יש בערך 30% סיכוי שהן ישמעו אותכם לא נכון, ויפעילו איזו פקודה מוזרה אחרת.

זו הסיבה שאנו ממליצים על אוטומציות על פני בקרות קוליות. העיקרון הוא שכל סוג של שליטה הוא מיותר כאשר המשימה עברה אוטומטית. במקום להיכנס למטבח ולהכריז לסירי להדליק את האורות, למה שחיישני תנועה לא יפעילו אותם אוטומטית?

עם זאת, אנו מכירים בכך שבקרות קוליות שימושיות עבור פקודות מאולתרות. לכן חשוב לעשות את ההבחנה בין העוזרות הקוליות השונות, לבין החומרה עליהן הן פועלות. השתמשנו באלקסה, Google Assistant ו-Siri במכשירים שונים וברמקולים חכמים כגון Sonos One, Sonos Beam, Google Home Mini, Amazon Echo Dot ו- Apple HomePod Mini. מצאנו את Siri ב-Apple HomePod Mini העוזרת הקולית הכי שימושית ללא ספק, שבה אתם יכולים לדבר בצורה טבעית יותר ועדיין לקבל תגובות רלוונטיות. כמו כן, המיקרופונים של ה-HomePod Mini הם הרגישים והמדויקים ביותר, כך שפחות סביר שהעוזרת הקולית שלכם לא תשמע אתכם (או תתעלם ).

המסקנה היא שבקרות קוליות יכולות להיות מקור לתסכול עבור בתים חכמים - אלא אם כן יש לכם את החומרה הנכונה. אם כן, בקרות קוליות יכולות להיות תוספת מועילה, אבל היא אינה צריכה להיות השיטה העיקרית שלכם לשליטה במכשירים שלכם.

אוטומציות

במקום בקרות קוליות, אנו ממליצים לבעלי בתים לשקול אוטומציות כדרך העיקרית לשלוט בביתם. אוטומציות של בית חכם הם בעצם מכשירים המגיבים לנוכחות או היעדרות שלכם או גורמים נוספים באמצעות חיישני תנועות, חיישן נוכחות, מצלמות או אירוע טריגר אחר, כגון זמן או GPS. קל יותר להביא דוגמאות מאשר לנסות להגדיר.

אפשרויות אוטומציה

  • הדלק את האורות כאשר מזוהה תנועה (על ידי חיישן תנועה), וכבה את האורות כאשר לא מזוהה תנועה במשך יותר מ-2 דקות
  • הדלק את האורות כאשר הדלת פתוחה, וכבה את האורות כאשר הדלת סגורה (טוב לחדרי מלאי מחסנים)
  • כבה הכל כשהאדם האחרון עוזב את הבית
  • הדלק את אורות הכניסה כאשר הדלת לא נעולה מבחוץ
  • כבה את המזגן ב-5:30 בבוקר
  • הדלק אורות בשקיעה (שמשתנה מיום ליום)
האפשרויות אינסופיות. בנוסף, ניתן גם להוסיף תנאים לאוטומציות, כגון
  • הדלק אורות בשקיעה, רק כאשר מישהו נמצא בבית (כפי שדווח על ידי ה-GPS או ה-Bluetooth של הטלפון/שעון שלו)
  • הדלק את האורות כאשר מזוהה תנועה על ידי חיישן תנועה, רק בין השקיעה לזריחה

היתרון העיקרי של אוטומציות הוא יצירת חיים ללא מאמץ בבית, שבו מכשירים כמו אורות מגיבים באופן טבעי לדרישות שלכם. אי צורך להשתמש במתג אולי לא נשמע הרבה, במיוחד מכיוון שמתגים ממוקמים בדרך כלל בצורה נוחה. עם זאת, לאחר זמן מה של חיים אוטומטיים, אתם עשויים למצוא יתרונות רבים מלבד אי הצורך ללחוץ על מתג, כגון:

  • מכשירים מופעלים אוטומטית עבור אנשים שאינם יכולים להגיע למתגים, או אם זה לא נוח להם (ילדים צעירים, קשישים וכו')
  • מכשירים נדלקים ומכובים באופן אוטומטי כאשר אינכם יכולים לעשות זאת (למשל בזמן שאתם ישנים).
  • מכשירים נכבים אוטומטית גם אם תשכחו.
  • מכשירים דקורטיביים (למשל תאורת מדף) יראו שימוש רב יותר ברגע שהם אוטומטיים (אנשים כמעט ולא מדליקים אורות דקורטיביים בגלל הצורך להדליק ולכבות אותם).

 תאורה חכמה

תאורה חכמה היא בדרך כלל הדרך הפופולרית ביותר להפוך את הבית לחכם, בשל התדירות שבה אנו משתמשים באורות בבית. חישבו על התדירות שבה אתם מתקשרים עם מתגי האור שלכם - כשמחשיך, אתם הולכים למתג כדי להפעיל אותו. זמן שינה? לכבות. להיכנס לחדר? להדליק. קלטתם את הרעיון.

תאורה חכמה משפרת את חייכם על ידי הוספת נוחות, מעניקה לכם יותר פונקציונליות ומאפשרת לכם להשיג את מה שלא היה אפשרי קודם לכן.

אוטומציות לנוחות

הנוחות מושגת בעיקר באמצעות אוטומציות. האורות יכולים להידלק אוטומטית עם השקיעה, רק כשאתם בבית. היכנסו למטבח שלכם, והאורות שלכם נדלקים מעצמם. פתחו את חדר החנות שלכם, והאורות נדלקים. ניתן להגדיר אותן בקלות באמצעות מתגים חכמים (או נורות), וטריגרים לאוטומציה על בסיס מיקום גיאוגרפי, זמן או חיישנים.

שליטה מרחוק

כבו את האור מהמיטה! אם האורות שלכם חכמים, השליטה בהם אינה מוגבלת עוד למתג קיר. אתם יכולים להדליק ולכבות אורות מכל מקום בבית, או יותר נכון, מכל מקום בעולם, כל עוד יש לכם חיבור לאינטרנט.

סצנות

לאנשים רבים יש מספר סטים של אורות בחדר אחד. תאורת מפרצון לאווירה, תאורת מסלול להארת אזורים ספציפיים, תאורת תליון לשולחן - הרשימה עוד ארוכה. עם תאורה חכמה, אפשר ליצור סצנות, כלומר כאשר אתם מגדירים מספר אורות להפעלה או כיבוי בו-זמנית. סצנת לילה בסרט יכולה לכבות את כל האורות - מלבד אורות המפרץ שישארו דולקים. לכן, במקום לעבור מתג מתג וללחוץ על המתגים עד שתגיעו לאפקט הרצוי, אתם פשוט מפעילים את הסצנה באמצעות הקול שלכם, הטלפון או כפתור חכם ייעודי.

עמעום וצבעים

נורות חכמות רבות מסוגלות לשנות את עוצמת התאורה שלהן או את הצבעים שלהן. עמעום ושינויי צבע כאלה הם דרכים מצוינות לקבוע מצבי רוח שונים גם בבית.

נורות חכמות לעומת מתגים חכמים

תמיד יש שאלה כשעוסקים בתאורה חכמה, מה עדיף? נורות חכמות או מתגים חכמים?

נורות חכמות

נורות חכמות הן נורות ממש חכמות, עם הפונקציות שלהן בתוך הנורה עצמה. המשמעות היא שניתן לשלוט בנורה בודדת באופן פרטני, גם אם ישנן מספר נורות המחוברות למתג אחד. לנורות יש בדרך כלל כמה מהפונקציות הבאות:

  • כיבוי / הדלקה
  • עמעום
  • ספקטרום לבן - שינוי צבעו מלבן חם ללבן קריר.
  • צבעי RGB - שינוי צבע לצבעים אחרים.

אז נורות מציעות פונקציות רבות, אבל ישנן ארבע בעיות:

  1.  עלות - כל נורה אחת המחוברת לנקודת תאורה חייבת להיות חכמה. יש לכם נברשת עם 8 נורות? זה עשוי לעלות לכם 800 ש״ח.
  2.  סוגים - עם נורות חכמות, אתם מוגבלים לסוגי הנורות החכמות הזמינות. רוב הנורות החכמות זמינות בפורמטים E27 ו-GU10. זמינים גם פסי לד ותאורת downlights. אבל אם יש לכם גופים שמקבלים MR16 או סוגים אחרים של נורות, לא תוכלו להשיג עבורם נורות חכמות.
  3.  מתגים - נורות חכמות צריכות להיות מופעלות כל הזמן. המשמעות היא שהמתגים אליהם מחוברות הנורות חייבים להיות תמיד במצב ON, גם כאשר הנורה עצמה כבויה (באמצעות אפליקציה). אם המתג כבוי, הנורה לא תידלק, גם כאשר נשלחת הפקודה, מכיוון שהחלק הפנימי האלחוטי שלה אינו מופעל. לכן, אם מישהו מכבה את המתג, הנורות שלכם לא יפעלו באפליקציה או באמצעות הקול. בעיה זו עשויה להיפתר על ידי חיווט קשיח של החוטים מאחורי המתג כך שיהיו פעילים תמיד, והוספת מתג אלחוטי חדש או פתרון מתג אחר. זה יעלה יותר.
  4.  התאמה ותצורה של אפליקציה - כל נורה בודדת חייבת להיות מזווגת ומחוברת לרשת הבית החכם שלכם. זו בדרך כלל לא בעיה, מכיוון שזה דבר חד פעמי שאתם צריכים לעשות תיאורטית רק פעם אחת - כאשר אתם מגדירים אותה לראשונה. עם זאת, לנורות יש תוחלת חיים מוגבלת, וכל נורה חדשה שתקנו תצטרך להיות מזווגת ידנית עם הבית החכם שלכם. לפעמים, לא מדובר רק על נורה מקולקלת - תמיד קיימת אפשרות שנורה תאבד את הקישוריות ותדרוש איפוס ללא סיבה כלל.

מתגים חכמים

מתגים חכמים, לעומת זאת, שולטים על אורות רגילים. הפונקציונליות החכמה קיימת במתג עצמו, כך שתוכלו להשתמש באפליקציה, קול או אוטומציות אחרות כדי להפעיל ולכבות את המתג, ובכך להדליק ולכבות את האורות.

הבעיה עם מתגים חכמים היא שהם לא נותנים לכם את הפונקציונליות הנוספת של עמעום ושינויי צבע, כך שאתם תקועים עם כל הנורות שבהן אתם משתמשים, בעוצמת האור ובספקטרום הצבע שלהן.

עם זאת, מתגים חכמים פחות או יותר פותרים את כל 4 הבעיות שיש לנורות חכמות:

  1. מתגים חכמים זולים יחסית, מכיוון שמתג בודד יכול לשלוט ב-10 נורות. החלפת מתג אחד היא הרבה יותר משתלמת מהחלפת 10 נורות.
  2. לעולם לא תהיו מוגבלים לסוגי הנורות או סוג התאורה שאתם רוצה להשתמש בהן. מתגים חכמים יכולים לעבוד עם כל סוג של אורות.
  3. שלא כמו נורות חכמות, לא תהיה לכם בעיה לכבות מתגים. למעשה, כאשר אתם לוחצים על המתג פיזית, האפליקציה שלכם משקפת אוטומטית את שינוי המצב הזה.
  4. ההתאמה והתצורה פשוטה, ואתם רק צריכים להתאים את מספר המתגים בבית שלכם, שהוא הרבה פחות ממספר הנורות. כמו כן, איפוס מתגים קל הרבה יותר, על ידי לחיצה ממושכת על המתג.

ניתן להתגבר בקלות על החיסרון של מתגים חכמים על ידי מה שאנשים עשו בבתים לאורך כל הדרך - התקינו מגוון של אורות ומתגים שנותנים מצב רוח או תפקוד שונה. ברוב הסלונים יש לפחות ארבעה סוגים שונים של אורות, ושינוי של ארבעת האורות האלה יכול לתת לכם 16 סצנות שונות שיתאימו למצב הרוח שלכם.

מתג חכם ונורות חכמות?

קל לחשוב על זה כעל הפתרון לבעיית המתג הרגיל והנורה החכמה. עם זאת, זה לא עובד בצורה מושלמת. מתג חכם מתנהג באותו אופן כמו מתג רגיל - הוא עוצר את זרימת החשמל לנורה, והנורה מאבדת את כל החשמל והקישוריות האלחוטית.

ניתן לשקול את השילוב של המתג החכם והנורה החכמה עבור לקוחות שישתמשו במתג הדלקה/כיבוי בעיקר כדי לשלוט על האורות שלהם, ומתכוונים להשתמש רק בפונקציות העמעום ושינוי הצבע באופן ספורדי.

ישנן גם דרכים ספציפיות ליצור תצורה 'מושלמת' של מתגים חכמים ונורות חכמות, כאשר ניתן להגדיר את המתג החכם והנורה החכמה שלכם כך שכפתור המתג יפעיל את הנורה החכמה באופן אלחוטי, מבלי לחתוך חשמל בחוטים מאחור. זה דורש הגדרות מאוד ספציפיות.
רוצים לדעת עוד? נהיה בקשר!

מתגים (מפסקים) עם קו אפס לעומת מתגים ללא קו אפס

מהו קו אפס? מדוע מתגים חכמים צריכים קו אפס? האם המתג ללא קו האפס שלכם גורם להבהוב בנורות? אלו שאלות נפוצות מאוד.

קו אפס הוא בעצם הקו שסוגר את המעגל החשמלי. הקו החי מביא את הזרם מלוח חלוקת החשמל אל בית התאורה. לבית התאורה יש קו אפס שמחזיר את הזרם הזה לתיבת החלוקה. המתג יושב בין תיבת החלוקה למנורה, על הקו החי. לפיכך, לרוב המתגים יש רק שני מסופים. מבחינה טכנית שניהם קוים חיים - המתג מפגיש אותם (סוגר את המעגל והדלקת האור), או מנתק אותם (מעגל פתוח, האור כבוי).

הבעיה בהצבת מתג חכם על הקו החי היא שכאשר המתג החכם מנתק את המעגל, אין יותר חשמל למתג עצמו. כך המתג לא יוכל להפעיל את עצמו, וגם לא תהיה לו קישוריות אלחוטית.

לפיכך, מתגים חכמים רבים דורשים קו אפס. זה אומר שלמתג יהיו 3 מסופים, חי, ניטרלי וקו חוזר. השידור החי והקו משכפל את אופן הפעולה של מתגים רגילים. תוספת של קו אפס פירושה שהמתג מסוגל כעת לקבל מעגל סגור לצמיתות. כדי להדליק את האור, הוא מחבר את הקו החי וקו האפס כך שהאור נדלק. כדי לכבות את האור, הוא מנתק את הקו החי, כך שהוא שובר את המעגל לאור. מכיוון שעדיין יש לו נתיב חזרה משלו ומעגל סגור עם קו אפס משלו, הוא יכול בעצמו להישאר דלוק.

כיצד אם כן, מתגים ללא קו אפס עובדים? זוהי התקדמות טכנולוגית שבעיקרה תלויה במזעור ההספקים שהמתג יכול לצרוך בזמן המתנה. בעיקרון, כדי לתפקד, מתג ללא קו אפס תמיד סוגר את המעגל שלו. אבל איך האור נכבה כשהמעגל סגור? פשוט - המתג צורך רק כמה וואט ממקור החשמל שהוא צריך כדי להישאר במצב ההמתנה שלו. אם ההספק הזה נמוך מספיק, הזרם שעובר במעגל אינו מספיק כדי להדליק את הנורה. לאחר מכן, כאשר המתג מופעל, הוא מאפשר לאורות לצרוך זרם רב ככל הנדרש ממקור הכוח - עד 800 וואט. כמו כן, במידה והתאורה המותקנת הינה צרכנית חשמל קטנה מדי - תדרשו להתקין קפסיטור קטן במקביל לבית התאורה כדי למנוע זליגות חשמל שיגרמו לריצודים.

למדריך מידע מפורט מאוד, אתם יכולים להסתכל במדריך הנפרד שלנו על מתגים חכמים עם קו אפס לעומת ללא קו אפס.

עבור הספק של מתג ללא קו אפס - כמה נמוך הוא נמוך מספיק? רוב הנורות בבית משתמשות ב-10 וואט לפחות כדי להיות כדי להיות שימושיות, אבל חלק מהנוריות עשויות לפעול עד 7 וואט. אנו מצאנו שרוב הנורות הן בין 10 ל-30 וואט. מתג טוב ללא קו אפס אמור להיות מסוגל להשתמש רק בסביבות 2 וואט במצב המתנה.

בבדיקות שלנו, המתג ללא קו האפס שלנו מסוגל להפעיל נורת LED 3W לבדה, ללא הבהוב כשהיא כבויה.

האם זה יקלקל לכם את הנורות?

שאלה נפוצה נוספת עבור מתגים ללא קו אפס היא האם הם יקלקלו את גופי התאורה, הדרייברים או הנורות שלכם. מעשית, קשה לומר בדיוק מה תהיה ההשפעה של הספק שיורי של 0 - 2 וואט על גופי תאורה, מכיוון שגופי תאורה בנויים להתמודד עם הספק וזרמים גבוהים יותר באופן משמעותי.

אז מה פסק הדין? מתגים עם קו אפס או ללא קו אפס?

יש לציין דבר אחד: לרוב, מתגים עם קו אפס מציעים שתי פונקציות שאינן קיימות במתג ללא קו אפס:

1. לנטר את צריכת האנרגיה של גופי התאורה המחוברים אליו.
2. לשמש כמגדיל טווח Thread/Zigbee אלחוטי, ולהרחיב ביעילות את טווח רשת ה-Thraed/Zigbee שלכם.

האם פונקציות אלו הן חובה? לא לדעתנו. ניטור אנרגיה נחמד שיש, אבל לא קריטי. ורשתות Thread/Zigbee ניתנות לשיפור בקלות על ידי הוספת רכזות נוספות או מוצרים אחרים המחוברים לחשמל קבוע, בדרך כלל בעלות נמוכה יותר מאשר משיכה של קו אפס ברחבי הבית.

ההמלצה שלנו היא זו: מתגים עם קו אפס מציעים את הביצועים הטובים ביותר. מתגים ללא קו אפס של אקארה/זמיסמראט עשויים לתפוס את המקום השני, אבל הם טובים מאוד ואמינים מאוד. הכל מסתכם ברמת הנוחות של צרכן עם האופן שבו מתגים ללא קו אפס פועלים, ומנסיוננו, הדבר החשוב ביותר הוא להבין את היתרונות והחסרונות של כל בחירה.

אם אתם משפצים ויש לכם הזדמנות למשוך קו אפס למתגים שלכם - האם אתם צריכים לעשות את זה? לדעתנו, אם העלות אינה אסטרונומית, ואתם מחפשים את הביצועים הטובים ביותר ללא התחשבות בעלות, אז לכו על זה. עבור כל השאר, המתגים ללא קו אפס עובדים מספיק טוב!

האם גישה לכל האורות בבית דרך אפליקציה הופכת את ביתכם ל״חכם״?

אחד הטרנדים ששמנו לב אליהם היא שאנשים מעלים את כל האורות שלהם לאפליקציה, ועוצרים שם. זהו צעד נהדר, אבל לדעתנו, זו רק ההתחלה. לתת לעצמכם שליטה חכמה בתאורה בטלפון  זה מאוד נוח, אבל יש כל כך הרבה יותר שאתם יכולים להשיג עם בית חכם. למה לעצור שם?

פעמים רבות אנשים עוצרים כאן בגלל הקושי לשלב חיישנים חדשים בבית בגלל המותגים שכבר עובדים איתם, או בגלל הקושי להוסיף מכשירים אחרים כמו מזגנים לבית החכם. קחו למשל את Philips Hue. אתם תוכלו ליצור בית עם תאורה חכמה ממש נחמדה, אבל זה די מסתיים באורות. איך הייתם מוסיפים שליטה במזגן?

אצילנו בHomelink מאמינים בבית שלם ומאוחד, שהוא הרבה יותר מסתם אורות. בית שכזה יכלול מכשירי חשמל, מערכות אבטחה, ניטור ביתי, פעמוני דלת ועוד.

מכשירים ופתרונות חכמים

יותר ויותר מכשירים חכמים זוכים להתקדמות טכנולוגית. ישנם מאווררים, מזגנים, מטהרי אוויר, שואבי אבק, שואבי רובוט, מכונות כביסה, מקררים ועוד מגוון מוצרים שהפכו ל״חכמים״. ההבחנה, עם זאת, היא זו: האם יש לכם רק מכשירים המחוברים עם אפליקציה, או מכשירים המשולבים כחלק אינטגרלי ממערכת הבית החכם שלכם?

בבית חכם אמיתי, מכשירים חכמים מסוגלים לדבר אחד עם השני. המזגן שלכם יכול להיכבות כאשר הבית החכם מדווח שאתם לא בבית יותר. ואז שואב האבק הרובוטי יוצא לנקות. מגיעים הביתה? מטהרי האוויר מופעלים. קמתם בבוקר? הווילון החכם שלכם יפתח לצדדיו ויחשוף את אור השמש מהחלונות באפקט זריחה מעורר ונעים.

הבעיה כעת היא שלכל מותג יש אפליקציה משלו, וכל אפליקציה עושה את שלה. אלא אם כן אתם יכולים לשלב את המכשירים החכמים שלכם בפלטפורמה, חיבור מכשירים יהיה שימושי, אבל יש כאן כל כך הרבה יותר פוטנציאל להרוויח.

מזגנים

שליטה חכמה במזגן

עם ה-Aqara M3 Hub, מזגנים יכולים לקבל שליטה חכמה באמצעות שימוש בפקודות השלט הרחוק שלהם. מכיוון שמכשירים אלה נשלטים באמצעות שלטים המבוססים על קרני אינפרא אדום (IR), רכזת ה-M3 מסוגלת לשדר את אותן פקודות למכשירים שלכם כדי לשלוט בהם. החלק הכי טוב? כולם יהיו חלק ממערכת הבית החכם שלכם ב-Aqara (ובלפטפורמה שתממשקתם אליה, למשל Apple Home), כך שיהיה לכם את הארסנל המלא של חיישני הבית החכם שלכם ומכשירים אחרים כדי להיות חלק מהאוטומציות או הסצנות שלכם.

מומלץ להוסיף חיישנים המודדים את טמפרטורת החדר ולחות, המאפשרים לו להתאים אוטומטית את הגדרות המזגן בהתבסס על ההעדפות המוגדרות מראש לנוחות ויעילות אנרגטית.

מאווררים

מאוורר תקרה

ההמלצה הכללית שלנו היא למצוא מאוורר רגיל או מאוורר תקרה המופעל על ידי שלט אינפרא אדום בדומה למזגן. במצב זה השליטה על המאוורר תהיה בדומה לזה של המזגן ונמליץ להשתמש בבקר אינפרא אדום לשלוט על המאוורר.

אחרת, אנו ממליצים למצוא מאוורר שזוכר את ההגדרה האחרונה שלו כשהוא כבוי. כך כאשר הוא מופעל שוב במתג, הוא יחזור להגדרה האחרונה שלו. לדוגמה, המאוורר שלכם מוגדר למהירות מאוורר 3. אתם מכבים אותו במתג והחשמל מנותק, המאוורר כבוי כעת. לחצו שוב על המתג והפעילו אותו - המאוורר חוזר להגדרה האחרונה שלו, מהירות מאוורר 3.

במקרה זה, תוכלו לבצע אוטומציה ולשלב את המאוורר שלכם באמצעות מתג חכם! 

דוד מים וגופי חימום

חימום חכם

דודים ותנורי חימום חכמים מציעים הגדרות הניתנות להתאמה מרחוק. זה אומר שניתן להגדיר את החימום שלכם להידלק לפני שתגיעו הביתה, להבטיח שהחלל חם ומסביר פנים מבלי לבזבז אנרגיה בחימום בית ריק. הם גם כוללים לעתים קרובות תכונות כמו תזמון טמפרטורה, שבו ניתן לקבוע טמפרטורות שונות לזמנים שונים של היום או השבוע והתאמה לשגרה שלכם תוך אופטימיזציה של השימוש באנרגיה.

מערכות חימום חכמות רבות מצוידות בחיישנים המנטרים תנאי סביבה בזמן אמת ומכוונות את רמות החימום באופן אוטומטי. בנוסף, מכשירים חכמים אלה יכולים לספק תובנות חשובות לגבי צריכת האנרגיה, עם דוחות מפורטים הזמינים דרך האפליקציה.

מצלמות

ציור קיר מצלמת אבטחה

מצלמות IP קיימות כבר עשרות שנים. הן כלי אבטחה שימושיים לניטור ובדיקת הבית כשאתם לא שם. יש להן גם שימוש פוטנציאלי לבקרת ילדים ומבוגרים בסיכון.

מה, אם כן, הופך מצלמה לחכמה? עבורנו, זה שוב השילוב של המצלמה ישירות באפליקציית הבית החכם, כך שלא תצטרכו עוד אפליקציה עבור עדכוני המצלמה. אולי חשוב מכך, אלו גם הפונקציות הנוספות שמצלמות חכמות יכולות לתת, כגון זיהוי תנועה, זיהוי פנים והתראות בטלפון. אלה יכולים שוב להתחבר למערכת הבית החכם - מצלמה חכמה המזהה תנועה יכולה להדליק את האורות, או שהפעמון החכם יזהה את האדם מחוץ לדלת על בסיס גלרית התמונות של האייפון ומערך זיהוי הפנים שלכם אפל.

כשזה מגיע למצלמות, הפרטיות והאבטחה הופכות קריטיות. בחרו תמיד במצלמות ובמותגים בעלי מוניטין חזק.

מנעולים

מנעול חכם

מנעולים דיגיטליים פופולריים מאוד בימינו, אך האם כל המנעולים הדיגיטליים יכולים להיחשב "חכמים"? אנו חושבים שיש הבחנה בין מנעולים דיגיטליים למנעולים חכמים.

מנעול דיגיטלי - משתמש בשיטות אימות דיגיטליות כגון טביעות אצבע, קודי PIN, כרטיסי RFID וכו'

מנעול חכם - עושה את האמור לעיל, אבל גם משתלב במערכות הבית החכם; ניתן לשלוט ולהגדיר באמצעות אפליקציה; ויכול לשלוח הודעות והתראות מרחוק.

האם מנעולים דיגיטליים ומנעולים חכמים מומלצים עבור נוחים ומאובטחים? בהחלט כן. היכולת לעבור ללא מפתח היא דבר עצום שמשפר מאוד את חיי היומיום שלכם. בנוסף, מנעולים אלה לרוב בטוחים יותר ממנעולים מסורתיים בזכות היכולות להגדיר מספר דרכים לפתיחת הדלת.

עם זאת, למען האבחנה מעולמות האבטחה - כל מנעול ניתן לפריצה! כשאנו מעוניינים להגביר את מערך האבטחה הביתי, אין ביכולתנו למנוע פריצה לחלוטין, אך כן ביכולתנו ליצור הרתעה אפקטיבית ו/או לעכב גורמים עוינים בניסיונם לפרוץ לנכס החיוני - הבית שלכם.

קרא עוד על המדריך שלנו לבחירת מנעולים חכמים בישראל כאן (בקרוב).

וילונות ותריסים

וילונות

וילונות ותריסים חכמים עשויים להיות ההיבט הנדוש ביותר בבית, אך עם תשומת הלב הנכונה, הם יכולים להיות הכוכבים של הבית החכם. מוצרים אלה יכולים לשפר את רמת החיים בבית באופן דרמטי עם אוטומציות פשוטות מבוססות זמן, מיקום או סנסורים מקומיים בבית. כך למשל בשעה 1:00 בלילה כאשר מערכת האזעקה נדרכת אוטומטית, כל תריסי הבית נסגרים להגנה הרמטית.

ישנן 3 דרכים לשליטה בתריסים:
דרך 1 - מנוע חכם
(פחות מומלץ כרגע).
דרך 2 - מתג חכם השולט על המנוע רגיל
 (דורש קו אפס).
דרך 3 - מודול חכם המותקן מאחורי מתג התריס
(דורש קו אפס).

ישנן 3 דרכים לשליטה בוילונות:
דרך 1 - מנוע ומסילה
(אפשרות לחיבור חשמל או סוללות)
דרך 2 - מנוע מסתובב לוילון גלילה 
(אפשרות לחיבור חשמל או סוללות)
דרך 3
רובוט חכם המתלבש על המסילה/המוט הקיים, נע עליו ומסיט את הווילון (הפעלה עם סוללות בלבד).

ניתן גם לתאם בין הוילונות והתריסים לבין מכשירי בקרת האקלים בבית. האם זה יעיל לדרוש את המקסימום מיכולות המזגן כאשר ביום שמשי ושרבי תריסי הבית מורמים וחושפים את אור השמש החמה לחלל הבית?

סנסורים

סנסורים חכמים

סנסורים (חיישנים) הם הבסיס לשיפור יכולות הבית החכם. הם עוקבים אחר שינויים ופעילויות סביבתיות, ומספקים נתונים בזמן אמת שניתן להשתמש בהם לאוטומציה ואבטחה. מה שהופך חיישן רגיל לחיישן חכם הוא היכולת שלו להשתלב בצורה חלקה במערכת הבית החכם באמצעות אפליקציה אחת. חיישנים חכמים יכולים לזהות תנועה, שינויי טמפרטורה, נזילות מים ועוד. חיישנים אלה יכולים להפעיל מכשירים חכמים אחרים - לדוגמה, חיישן תנועה יכול להפעיל תאורה חכמה או לשלוח התראה לטלפון, ולשפר את האבטחה והנוחות ללא צורך במספר אפליקציות.

השקיה

השקיה חכמה

מערכות השקיה מסורתיות פועלות על פי לוחות זמנים קבועים ועלולות להיות בזבזניות. מערכות השקיה חכמות משדרגות זאת על ידי התאמת ההשקיה על סמך תנאי מזג האוויר בזמן אמת ורמות הלחות בקרקע, שאותן הן מפקחות באמצעות חיישנים מחוברים. שילוב באפליקציית בית חכם אומר שניתן לשלוט ולנטר את ההשקיה מכל מקום, להבטיח יעילות והפחתת צריכת המים. לדוגמה, מערכת השקיה חכמה יכולה לעכב השקיה אם היא מזהה גשם בתחזית, ומבטיחה שהגינה שלכם מושקת בצורה מיטבית תוך שמירה על משאבים.

שקעים

שקע חכם

שקעים חכמים הם דרך פשוטה אך רבת עוצמה לשדרג מכשירי חשמל ותאורה רגילים למכשירי בית חכם. על ידי חיבור כל מכשיר לשקע חכם, אתם יכולים לקבל באופן מיידי את היכולת לשלוט בו מהסמארטפון דרך אפליקציית הבית החכם שלכם.

ישנן 2 דרכים להפיכת שקע לחכם:
דרך 1 - שקע חכם חיצוני המתחבר לשקע
יתרון: קל להרכבה, אין צורך לפרק את השקע המקורי, פשוט לחבר את השקע החכם.
דרך 2 - רכיב חכם המורכב מאחורי השקע
יתרון: לא נראה לעין, התקנה סמויה, ניתן להתקין גם על שקעים סמוכים ללא בעיה.

עם שקעים חכמים, ניתן להפעיל ולכבות מכשירים מרחוק, לקבוע לוחות זמנים וליצור אוטומציות. לדוגמה, אתם יכול לקבוע שמכונת הקפה תתחיל להתבשל באותה שעה בכל בוקר או להבטיח שפס תאורת ה-LED הפשוט (והלא חכם) יכבה אוטומטית כשאתם הולך לישון. שקעים אלה יכולים גם לעקוב אחר צריכת האנרגיה, לספק תובנות לגבי צריכת החשמל ולעזור לחסוך בחשבונות החשמל.

סיכום

הנקודה העיקרית במאמר זה היא שחשוב לבחור באיזו פלטפורמת בית חכם אתם הולכים להשתמש, ולהתבסס עליה על ידי בחירת מוצרים תואמים. לאחר שהחלטתם על בית חכם, סביר להניח שתרצו לשנות את האורות שלכם לתאורה חכמה, או באמצעות מתגים חכמים או נורות. כשזה יסתיים, בדקו דרכים שבהן תוכלו לשלב מכשירים אחרים, מערכות אבטחה ומערכות ניטור ביתיות בביתכם, אך הקפידו לעשות זאת בצורה שבה תוכלו לאחד את המכשירים שלכם לאפליקציה אחת.

כבוני בתים חכמים המנוסים בכל האפליקציות והפלטפורמות השונות, נוכל לתת לכם המלצות שיקלו דרמטית על מורכבות התהליך. לפעמים, מילים במאמר יכולות רק לתת לכם הרבה מידע וכדי להבין באמת את היתרונות והמגבלות של פלטפורמות שונות, עליכם לנסות זאת בעצמכם, או לדבר עם מישהו שהשתמש במערכת כזו בעבר, כדי לברר אם השימוש שאתם מעוניינים בו שירת אותו היטב.

בסופו של דבר, בתים חכמים הן מערכות מאוד אישיות. הפילוסופיה שלנו היא שאין תבנית אחידה שתשרת את כולם, ולכל לקוח ומשק בית יש את הצרכים, הדרישות וההעדפות הייחודיים שלו. מה שחשוב לנו זה להקשיב ללקוחות כדי לדעת מה הם מחפשים, או יותר חשוב - מה יעבוד בצורה מושלמת עבורם כשלרוב הם לא ידעו שניתן לעשות זאת. זו הסיבה שב-HomeLink, המשימה שלנו היא לא רק ליצור בתים חכמים לאנשים - המשימה שלנו היא לשפר את חייהם של אנשים עם טכנולוגיה לבית יעיל יותר, בטוח יותר וחכם יותר.

כמו תמיד, מוזמנים לשלוח לנו הודעת וואצאפ או מייל. תודה שקראתם!

חזור למדריכים
  • המדריך השלם לבית החכם

    המדריך המלא לבתים חכמים בישראל

    בתים חכמים עברו טרנספורמציה משמעותית עם השנים. זה לא בדיוק דבר חדש - הטכנולוגיות החכמות קיימות כבר עשרות שנים, אבל הן עבדו בנפרד וללא תקשורת זו עם זו. אורות המופעלים בתנועה קיימים מאז ומתמיד. מנעולים...

    המדריך המלא לבתים חכמים בישראל

    בתים חכמים עברו טרנספורמציה משמעותית עם השנים. זה לא בדיוק דבר חדש - הטכנולוגיות החכמות קיימות כבר עשרות שנים, אבל הן עבדו בנפרד וללא תקשורת זו עם זו. אורות המופעלים בתנועה קיימים מאז ומתמיד. מנעולים...

  • IoT

    מהן טכנולוגיות התקשורת לבית חכם ב2024?

    בעולם הדינמי של טכנולוגיית הבית החכם, בחירת פרוטוקול התקשורת הנכון היא חיונית להשגת סביבה ביתית חלקה ומקושרת. בואו נחקור את שחקני המפתח המהווים את עמוד השדרה של קישוריות בית חכם.

    מהן טכנולוגיות התקשורת לבית חכם ב2024?

    בעולם הדינמי של טכנולוגיית הבית החכם, בחירת פרוטוקול התקשורת הנכון היא חיונית להשגת סביבה ביתית חלקה ומקושרת. בואו נחקור את שחקני המפתח המהווים את עמוד השדרה של קישוריות בית חכם.

  • בית חכם למתחילים

    בית חכם למתחילים: מושגים בסיסיים

    בתים חכמים הם כבר לא נחלת העתיד. עם העלייה בטכנולוגיה זולה וידידותית למשתמש, להפוך את הבית שלך לבית חכם מעולם לא היה קל יותר.

    בית חכם למתחילים: מושגים בסיסיים

    בתים חכמים הם כבר לא נחלת העתיד. עם העלייה בטכנולוגיה זולה וידידותית למשתמש, להפוך את הבית שלך לבית חכם מעולם לא היה קל יותר.

1 מתוך 3